دستگاه سنگ شکن مخروطي
نوشته شده توسط : رسول

همان طور که گوه یا گریز از مرکز می‌چرخد (صفحه متحرک) و باعث فشرده سازی درون محفظه  مي شود ، با سفت شدن دهانه حفره، مواد به سمت پایین حرکت می کنند و از بین آستر سایش به سمت پایین حرکت می کنند. مواد خرد شده پس از عبور از حفره ، در پایین دستگاه تخلیه می شوند.

در يک سنگ شکن مخروطي، چرخ دنده های مارپیچی نیروی چرخش گريز از مرکز را ایجاد می کنند. چرخ دنده مارپیچی روی یک پیشانی محکم درون سنگ شکن مخروطی سوار می شود که خود در بوش های برنزي قرار گرفته است. دنده ها برای اين که بتوانند بي صدا کار کنند، به شکل دقيقي طراحي شده اند. در صورت بروز مشکل بايد مشکلات ناهماهنگی برطرف گردد.

سنگ شکن‌مخروطی مجهز به سیستم کنترل تنظیمات هیدرولیکی است و اين امکان را به مصرف کننده می دهد تا تنظیمات سنگ شکن را کاملاً با مواد، اندازه مواد ورودي و ظرفیت مورد نیاز مطابقت دهد. با تغییر دادن اندازه دهانه باز ميان منتل و کانکیو توسط جک بالا برنده، می توان سایز بار خروجی را مطابق با نیاز مصرف کننده تغییر داد. مزيت ديگر آن است که مي توان با تغییر سایز اکسنتریک دستگاه يا میزان لنگي سنگ شکن مخروطي سرعت عبور و اندازه بار خروجی را به دلخواه تغییر داد.

سیستم رها سازی فنر یک دستگاه سنگ شکن مخروطی از یک محافظت کننده در برابر اضافه بار استفاده می کند که اجازه می دهد مواد اضافي از طریق محفظه خرد کن بدون آسیب رساندن به دستگاه خرد کن عبور کنند.

مزايا

سنگ شکن مخروطي مزيت هاي بسياري دارد که از اين ميان مي توان به قابليت اعتماد دستگاه، بهره وري بالا، دانه بندي خوب و شکل نهايي ظاهري مناسب مواد، قابليت تنظيم آسان دستگاه و هزينه هاي عملياتي کم اشاره کرد.

سنگ شکن مخروطی نسبت کاهش 4 به 1 يا 6 به 1 را ارائه می دهد. هر چقدر که تنظیمات سمت ثابت محکم تر شود تا خروجی دقیق تري ایجاد گردد ، اما به همان ميزان نيز از حجم یا ظرفیت تولید دستگاه کاسته مي شود. به طور کلی ، تنظیمات صفحه ثابت ضربدر دو ، راهنمای خوبی برای اندازه گيري بالاترین درجه از دستگاه سنگ‌شکن‌مخروطي مي باشد.

مصالح توليد شده توسط اين سنگ شکن پولکي شکل مي باشند.

انواع سنگ شکن مخروطي

با توجه توسعه سریع فناوری استخراج سنگ، سنگ شکن مخروطی را می توان به چهار نوع تقسيم کرد که عبارتند از : خرد کن مخروطی ترکیبی، مخروطی فنری، سنگ شکن هیدرولیکی و سنگ شکن ژیراتوری

اما اگر بخواهيم با توجه به مدل های مختلف سنگ شکن‌مخروطي آن را تقسيم بندي کنيم،  مي توان از سنگ ‌شکن‌مخروطی سری VSC يا سنگ شکن مخروطی مرکب، سنگ شکن مخروطی Symons ، سنگ شکن مخروطی PY ، سنگ شکن هیدرولیکی تک سیلندر ، سنگ شکن هیدرولیک چند سیلندر، سنگ شکن ژیراتور و غیره نام برد

منبع : تجهیز توسعه تارتن





:: برچسب‌ها: تارتن , سنگ شکن , فکی , ضربه ای , مخروطی ,
:: بازدید از این مطلب : 48
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 5 اسفند 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: